Thursday, March 10, 2011

Who is running the Western media?

By Kourosh Ziabari


We usually hear the boastful assertions of the leaders of the Western mainstream media that their media outlets are ideologically, financially and politically independent of their respective governments and what they put forward as packages of information to be consumed by the readers or viewers are unbiased, realistic, unprejudiced and objective.


The Western mainstream media conventionally boast of being professional and attached to the morals of journalism; however, the only thing which is missing in the coverage of these media of the international developments is ethical values, honesty and straightforwardness.

One of the most striking examples of the Western media's indifference towards the aptitude of their audiences was their coverage of the 2008-2009 Gaza Massacre. From BBC to Reuters, from CNN to Sky News and from Washington Post to New York Times, all of them tried to put a lid on the felonies of Israeli regime and by astutely playing with the words, downgraded the scale of atrocity and violence exercised by the Israel Defense Forces. They refused to admit that what Israel was committing was an all-out massacre, so they simply eliminated the term "massacre" from their reports and in one of the most controversial cases, the state-run BBC, which we are used to hearing of its deceitful tricks, refused to broadcast the Disasters Emergency Committee's humanitarian appeal for Gaza under the growing pressure of the Israeli lobby.

This refusal to air an appeal for the humanitarian aids for the crisis-hit Gaza was something which even the British public complained about. On January 23, 2009, Douglas Alexander, the international development secretary, writes a letter to the BBC, Sky and ITV, expressing his "disappointment" that the appeal would not be broadcast. On Sunday, January 25, The Archbishop of Canterbury Rowan Williams calls on the BBC to air the appeal, along with Scottish first minister Alex Salmond and justice minister Shahid Malik.

According to a report by the Guardian, BBC admits on the same day that it has received 11,000 complaints from the public about its pro-Israeli decision.

In the same year and while the conflict in the beleaguered Gaza Strip was culminating to a humanitarian crisis, the United Nations Human Rights Council adopted a resolution, condemning Israel for perpetrating war crimes and killing the unarmed civilians in Gaza who hadn't any access to the outside world to even meet their most essential needs, including medicine, foodstuff and stationery for the students. Reuter's report of the UNHRC's decision was flagrantly lopsided and showed that Reuters and the media outlets similar to it follow nothing but the dictated trajectory of their respective governments. The report, dated January 12, 2009, started like this, "The United Nations Human Rights Council, dominated by Muslim states and their allies, condemned Israel on Monday for "grave violations" of human rights of the people of Gaza."

It's interesting that Reuters and their cronies perpetually fail to realize that UNSC, composed of 5 permanent members which hold a right of veto, an insult to humanity, is dominated by those who have the least respect for the opinion of 190 countries which are not members of this discriminatory council. In its coverage of the sanctions imposed by the UNSC on Iran, Reuters never stated the phrase that "the UNSC, dominated by the US and its European stooges" has passed a new resolution against Iran over its nuclear program; but at the same time, it blatantly described the United Nations Human Rights Council an organization which is dominated by the Muslims and their allies, and this is one of the tactics of propaganda which the Western mainstream media usually exercise. But the question is that, who controls and governs these media outlets? Are they really representatives of the public opinion and people, or simply the puppets of a limited number of governments who want to brainwash the people around the world and distort, falsify and misrepresent the realities before their eyes?

The answer to the first question is that, TV channels such as BBC, France 24, CNN and Fox News are absolutely state-owned and state-run. Aside from the fact that the key figures in all of these media channels are well-off, influential Jews who advertise the interests of the Israeli regime, these outlets are inescapably responsible for advocating and propagating the mindset of the statesmen and their respective governments in order to survive and remain on the stage.

BBC World Service is funded by the Foreign and Commonwealth Office. The Foreign and Commonwealth Office is the British government department responsible for promoting the interests of the United Kingdom abroad. According to the BBC's 2008-2009 Annual Report, the network received £294.6 million of governmental grants which simply constitutes a small portion of the total budget which is allocated to BBC World Service by the UK government.

The same goes with Fox News. This TV channel is controlled by the media conglomerate News Corporation which is owned by the Jewish Australian-American media mogul Rupert Murdoch. News Corporation is the world's third largest media conglomerate after the Walt Disney Company and Time Warner. However, the funding of Fox News and News Corporation comes from the US Department of Defense. Fox News has always claimed that it's an independent media outlet which gives room to both conservatives and democrats to speak out their mind. It denies any allegation of pro-Israeli bias and refuses to admit that it's controlled by Pentagon. But the reality is somewhat different. A small number of affluent and prosperous Jews who have ties with the high-ranking US officials control the mass media in the United States.

An interesting report by the US National Alliance showed that a striking majority of the US media, including magazines, newspapers, TV channels, radio stations and news websites are run by the extremist Zionists who are very close to the White House.

The largest media conglomerate in the world today is Time Warner. Among its subsidiaries are New Line Cinema, Time Inc., HBO, Turner Broadcasting System, The CW Television Network, TheWB.com, Warner Bros., Kids' WB, Cartoon Network, Boomerang, Adult Swim, CNN, DC Comics, Hanna-Barbera, Cartoon Network Studios and Castle Rock Entertainment. Each of these subordinates possesses hundreds of magazines, news networks and TV stations which has made the company a giant which seems to be totally undefeatable and indissoluble.

"Warner, founded by the Jewish Warner brothers in the early part of the last century, rapidly became part of the Jewish power base in Hollywood, a fact so well-known that it is openly admitted by Jewish authors, as is the fact that each new media acquisition becomes dominated by Jews in turn," reads the report by the National Alliance institute.

The second-largest media conglomerate today, with 2003 revenues of $27.1 billion, is the Walt Disney Company. Its leading personality and CEO who chaired the company from 1984 to 2005, Michael Eisner, is a Jew.

"Another Jewish media mogul is Edgar Bronfman, Jr. He headed Seagram Company, Ltd., the liquor giant, until its recent merger with Vivendi. His father, Edgar Bronfman, Sr., is president of the World Jewish Congress," the report adds.

Lo and behold, it's said that Zionists control more than 95% of the world's mainstream media. Robert Chernin who was until 2009 President and Chief Operating Officer of News Corporation, and Chairman and CEO of Fox Entertainment Group is an ardent Jew. He played an important role in laying the groundwork for the 2003 invasion of Iraq by staging a rigorous and severe media propaganda through Fox New. He advocated the invasion of Iraq and brainwashed the American public to convince them that a military expedition was necessary in Iraq.

Other names can be called who are among the most powerful figures of the mainstream media in the United States and run several newspapers, TV channels and radio stations. Mortimer Zuckerman, the 148th wealthiest American by 2008 is the owner of NY Daily News, US News & World Report and chair of the Conference of Presidents of Major Jewish American Organizations, one of the largest pro-Israel lobbying groups in the United States.

American journalist, Jeffrey Blankfort has written in an article published by Rense.com that Leslie Moonves, president of CBS television, is a great-nephew of David Ben-Gurion, the first Prime Minister of the Israeli regime and co-chair with Norman Ornstein of the Advisory Committee on Public Interest Obligation of Digital TV Producers.

Overall, the claim that the American or British media outlets are free, independent and reliable is an empty claim and there's no proof to demonstrate it. American and British media are funded by their respective governments and controlled by a number of fervent Zionists who seek nothing but the promotion of the interests of Israel in the Middle East.

KZ/PKH

Source: http://www.presstv.ir/detail/169032.html

No comments: